Povraćaj i reklamacije
U slučaju da je kupac iz bilo kog razloga nezadovoljan kupljenim proizvodom ili pruženom uslugom, prigovor može uputiti na sledeću e-mail adresu: ladria@ladria.eu dodatno to može učiniti pisanim putem na adresu: LADRIA COSMETICS d.o.o., Mokranjčeva 20a, 11272 Dobanovci. Bez odlaganja ćemo pisanim putem potvrditi da smo primili prigovor, a na pisani prigovor biće odgovoreno u roku od 15 dana, zbog čega je u pisanom prigovoru potrebno navesti barem ime, prezime i adresu.
Kupac ima pravo na povraćaj robe u sledećim slučajevima:
- isporuka robe koja nije naručena
- isporuka robe kojoj je istekao rok trajanja
- isporuka robe koja ima grešku ili oštećenje
U slučaju opravdanog prigovora, kupac ima pravo na raskid ugovora uz povraćaj uplaćenog iznosa ili zamenu za ispravni, neoštećeni i valjani proizvod.
LADRIA COSMETICS d.o.o. prihvata povraćaj oštećene, neispravne ili pogrešno isporučene robe o svom trošku, ukoliko se utvrdi da je prigovor opravdan te da kupac nije uticao na ispravnost, oštećenje ili bilo kakav nedostatak robe. U slučaju opravdanog prigovora, trošak zamene proizvoda s novim proizvodom u potpunosti snosi LADRIA COSMETICS d.o.o.
Pravo na jednostrani raskid ugovora
Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili sklopljen na daljinu u roku od 14 dana. Rok započinje teći od dana kada je kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prevoznik, roba koja čini predmet ugovora predata u posed. Ako je jednom narudžbom kupac naručio više komada robe koji treba da budu isporučeni odvojeno, odnosno ako je reč o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok započinje teći od dana kada je kupcu ili trećoj osobi određenoj od strane kupca, a koja nije prevoznik, predat u posed poslednji komad ili poslednja pošiljka robe.
Kupac je dužan pre isteka roka za jednostrani raskid ugovora obavestiti trgovca o svojoj odluci da raskine ugovor i to putem obrasca za jednostrani raskid ugovora ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave kojom izražava svoju volju da raskine ugovor. Izjave o raskidu ugovora kupac je dužan poslati pre isteka roka za raskid ugovora.
Iskoristi li kupac svoje pravo na jednostrani raskid ugovora, strane nisu dužne ispuniti svoje obveze iz ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija i ugovora sklopljenog na daljinu.
U slučaju raskida ugovora, svaka je strana dužna vratiti drugoj ono što je primila na temelju ugovora.
Kupac nije dužan nadoknaditi nikakve troškove koji bi bili posledica korišćenja njegovog prava na jednostrani raskid ugovora, osim onih predviđenih članom 27 Zakona o zaštiti potrošača. Iskoristi li kupac svoje pravo na jednostrani raskid ugovora, trgovac mora, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je primio obaveštenje o odluci kupca da raskida ugovor, vratiti kupcu sve što je ovaj platio na osnovu ugovora.
Iznimno, trgovac nije u obvezi da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su rezultat kupčevog izričitog izbora vrste prevoza, koji je različit od najjeftinije vrste standardnog prevoza koji je ponudio trgovac.
Osim ako nije ponudio da robu koju kupac vraća sam preuzme, trgovac mora da izvrši povraćaj plaćenog tek nakon što mu roba bude vraćena, odnosno, nakon što mu kupac dostavi dokaz da je robu poslao nazad trgovcu, ako bi o tome trgovac bio obavešten pre prijema robe.
Trgovac mora izvršiti povraćaj plaćenog služeći se istim sredstvima plaćanja kojima se koristio kupac prilikom plaćanja, osim ako kupac izričito ne pristane na neko drugo sredstvo plaćanja, te uz pretpostavku da kupac ne bude obavezan da plati nikakve dodatne troškove za takav povrat. U slučaju plaćanja pouzećem, trgovac će kupcu cenu plaćenu za vraćeni proizvod vratiti virmanom na broj bankovnog računa koji mu dostavi kupac.
Osim ako je trgovac ponudio da robu koju kupac vraća sam preuzme, kupac mora izvršiti povrat robe bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od kada je obavestio trgovca o svojoj odluci da raskine ugovor. Smatra se da je kupac izvršio svoju obvezu na vreme ako pre isteka roka pošalje robu ili je preda trgovcu, odnosno osobi koju je trgovac ovlastio da primi robu.
Kupac mora snositi samo direktne troškove povraćaja robe, osim ako je trgovac pristao snositi te troškove ili ako je trgovac propustio da obavesti kupca o tome da je dužan snositi te troškove.
Ako je kod ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija, roba u trenutku sklapanja ugovora bila dostavljena kupcu u njegov dom, trgovac mora preuzeti robu na svoj trošak ako robu, zbog njene prirode, nije moguće vratiti na uobičajeni način, poštom.
Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obeležja i funkcionalnosti robe.
Kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora ako je predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo ističe rok upotrebe, ili ako je predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje ako je bila otpečaćena nakon dostave. Takođe, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora o uslugama koji je trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak kupca te uz njegovu potvrdu da je upoznat sa činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odseka ako usluga bude u potpunosti ispunjena.
Obrazac o jednostranom raskidu ugovora možete skinuti klikom ovde.